maj 23 2014

Wydrukuj Wpis

Zielona Szkoła 2014 dzień III

19 maja 2014-05-19

Kolejny nasz dzień. Dość intensywny jak przystało na początek tygodnia. Rozpoczęliśmy zajęciami profilaktycznymi na temat asertywności i uzależnień od naszych nowoczesnych technologii, jakimi jest komputer i siec internetowa. Zagadnienia te są ważne w życiu każdego młodego człowieka -umieć odmawiać w różnych sytuacjach i umiejętnie korzystać w zależności od potrzeb z dobrodziejstw dzisiejszej cywilizacji to sztuka.

Po zajęciach przewodnik zabrał nas na długi spacer po Ustce. Podzieleni na grupy po wysłuchaniu legendy o Ustce jak badacze poszukiwaliśmy w otoczeniu wśród architektury, zaułków ulic i przyrody elementów związanych z legendą i herbem. Płynąca żaglówka z działami, syrena trzymająca łososia, to symbole tego miasteczka. Miejscowość ma bogatą kartę historii. Początki datuje się na 1329 r. Już w tym czasie była w posiadaniu Zakonu Krzyżackiego. Naszą uwagę zwrócił kościół Najświętszego Zbawiciela, port i latarnia morska, domki rybackie, kamieniczki i dzielnica willowa. Znajdują się liczne pomniki – matki czekającej na powrót syna z morza, figura św. Jana Nepomucena, pomnik Syrenki na falochronie, Fryderyka Chopina – w Parku Nadmorskim, przedstawiający postać kompozytora kierującego się w stronę morza. „Umierający wojownik” postawiony ku czci 76 mieszkańców Ustki poległych w czasie I wojny światowej. Mogliśmy dostrzec forty z czasów II wojny światowej.

Po długim spacerze obiad smakował wyśmienicie. Szybko powróciły siły i byliśmy gotowi na realizacje popołudniowego planu a było w nim zajęcia w terenie na plaży. Czytaliśmy legendy morskie, wykonywaliśmy budowle z piasku a w przerwach graliśmy w piłkę siatkową. Niesamowitą pomysłowością okazały się grupy. We wspólnych działaniach powstały warowne zamki z fosami więzami i mostem zwodzonym. Dokonaliśmy oceny i przyznaliśmy nagrody. Wieczorem dyskoteka, czyli gimnastyka w ruchu przy muzyce. Wycieńczeni, ze zmęczonymi nogami idziemy spać. Jeszcze kontrola czystości czy umiemy umyć nogi i utrzymywać porządek samodzielnie bez rodziców. Każdy pokój dostał zieloną, czyli najwyższą ocenę. Jest super.

Jutro wcześnie pobudka i jedziemy do Sowińskiego Parku Narodowego.

Permalink do tego artykułu: https://www.spwielkawies.eu/sp/zielona-szkola-dzien-iii/