sty 26 2016

Wydrukuj Wpis

Zielona Szkoła 2015 – Murzasichle

Tegoroczna Zielona Szkoła rozpoczęła się od zwiedzania przepięknego miasta Krakowa. Spacerowaliśmy po Starym Mieście, Sukiennicach, Wawelu… Zwiedziliśmy także podziemia miasta, gdzie w bardzo nowoczesny sposób można przenieść się w dawne czasy. Wieczorem dotarliśmy do Murzasichle i „zamieszkaliśmy” u bardzo gościnnych państwa Marty i Andrzeja Łukaszczyk. Rozlokowaliśmy się w pokojach i po pysznej obiadokolacji udaliśmy się na spoczynek. Następnego dnia czekała nas wyprawa nad Morskie Oko. Tak też się stało. Mimo sporego zamglenia i drobnych opadów deszczu – udaliśmy się na szlak ze wspaniałym przewodnikiem – panem Andrzejem, który od razu wzbudził w dzieciach ogromną sympatię. Pogoda szybko wynagrodziła nam werwę i zapał do wędrowania, bo po dotarciu na miejsce było już słonecznie i w miarę przejrzyście. Czekały na nas zapierające dech w piersiach przepiękne widoki Morskiego Oka. Warto było! Dla wielu było to wielkie wyzwanie i próba sił – egzamin, który zdali doskonale! Kolejny dzień to wycieczka do Zakopanego, wjazd kolejką na Gubałówkę i kolejne piękne widoki na czele ze śpiącym rycerzem… Po powrocie do kwatery i pysznym obiedzie udaliśmy się spacerem do Izby Regionalnej na terenie Murzasichle, gdzie w niezwykle ciekawy sposób opowiadał nam o życiu i zwyczajach górali pan Gąsiennica. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Kolejny dzień to – naprzemiennie z miastem – znowu góry, a dokładnie Dolina Kościeliska, a także Jaskinia Mroźna i Wąwóz Kraków. Tym razem piękna pogoda, cudne widoki i bardzo sympatyczny pan przewodnik, z którym już się niestety rozstajemy. Dzień kolejny to kilkugodzinny relaks na basenach termalnych w Białce Tatrzańskiej, a po południu wycieczka na Krupówki i ostatnie zakupy. Wieczorem – podsumowanie Zielonej Szkoły – występy wokalne wszystkich dzieci „Na góralską nutę”  i nauczycieli, którzy wyśpiewali piosenkę o każdym z uczestników Zielonej Szkoły. Ostatni dzień to pobyt w niezwykłym miejscu, jakim jest Inwałd. Zwiedzamy tam Park Miniatur z najsłynniejszymi budowlami świata i Polski oraz średniowieczną Warownię i zwyczaje, rzemiosła i obrzędy tamtych czasów. Na koniec jeszcze relaks w Parku Rozrywki i powrót do domu.

Permalink do tego artykułu: http://www.spwielkawies.eu/sp/zielona-szkola-2015-murzasichle/